Experimentalní post-punkový soubor MARABU (od roku 1990 DER MARABU), později sám sebe označující jako "dark core", aktivní v letech 1986-1995. Za dobu existence se v něm vystřídali: Josef Škoda (1986-1995), Michael Kureš (1990-94), Tomáš Hadrava (1986-89), Samír Hauser (1987-89), Martina Sanollová (1994-96), Pavel Navratovič (1994-96) Karel Janků (1994-96), Miroslav Ondrýsek (1994-96). Jediným členem, který ve skupině působilpo celou dobu existence byl její leader Vladimír Hirsch.























ALL OF US WILL FALL AWAY

Tématické album, 1995 - 1996. Hudebníci: Vladimír Hirsch - klávesy, sampler, bicí part, zpěv, Martina Sanollová - zpěv, Miroslav Ondrýsek - kytara, Karel Janků - baskytara; participace: Tomáš Sedláček - programování. Koncepční projekt posledního seskupení formace, syntetizující poznatky předchozích prací, které rozvíjí s důrazem na melodiku převážně slovanského typu (hlavně vokální part), agresivní polyfonii a důsledně propracovanou dramatizující stavbu rozsáhlých epických kompozic. Skladebné metody jsou zde blízké vážné hudbě, což dokumentuje především titulní kompozice. Při studiovém zpracování se ovšem nepodařilo dosáhnout zamýšlených syrových charakteristik soundu (díky horší komunikaci skupiny se zvukařem), což albu ubírá na celkovém dojmu.

Nahrávka :
CDR (© 1996 CatchArrow Recordings-Catch 031)


1 Plebeian Consolation
2 All Of Us Will Fall Away
3 La maison d´un hypocrit
4 Diamond Fields

_________________________________________________________________________________________________________________


CRUCI-FICTION

Tématické album, 1993. Hudebníci: Vladimír Hirsch - klávesy, sampler, zpěv, Josef Škoda - bicí nástroje, Michal Kureš - kytara. Koncepční projekt, který je vrcholem práce tohoto seskupení souboru. Kovová podoba soundu, obohacená o samplované zvuky industriálního charakteru a samplovaný basový part, s důrazem na původní skladebné principy. V melodických postupech jsou zcela programově zdůrazňovány slovanské vlivy. Skupina se tím pokouší navázat na vlastní etnické hudební kořeny i na klasickou hudbu, z těchto tradic čerpající. Ve stavbě skladeb je patrný odklon od rockového schematu směrem k postupům typičtějším spíše pro vážnou hudbu (např. “Love Song Analysis”). Tuto orientaci podporuje použití samplovaných nástrojů z obsazení klasického symfonického orchestru i způsob práce při konstrukci partu bicích nástrojů.

Nahrávky :
MC (© 1994 Der Marabu Recordings - DMR 13)
CDR (© 1995 CatchArrow Recordings - Catch 00C)

1 Heading Nowhere
2 Nobel Prize
3 The Silent Joy
4 Love Song Analysis
5 Stooge´s Death
6 Ritual
7 Myself Love
8 Cruci-Fiction

_________________________________________________________________________________________________________________


1991 & DEAD MUSIC

Kompilační album, složené ze skladeb, nahraných v období 1989-1991 v živých verzích a side-projectu Dead Music. 1991-1992. Hudebníci: Vladimír Hirsch - klávesy, sampler, zpěv, Josef Škoda - bicí nástroje, Michal Kureš - kytara. Jako bonus připojeny dvě skladby experimentálního projektu (Hirsch,Škoda) "Dead Music".

Nahrávky :
MC (© 1992 Der Marabu Recordings - DMR 09)
CDR - remix (© 1997 CatchArrow Recordings - Catch 00B)

1 Blinded
2 Explosion Of All Kindness
3 Same Old World
4 Resistance
5 F.B.I.
6 Nobel Prize
7 Dead Music - Kain
8 Dead Music- Breath Of Death

_________________________________________________________________________________________________________________